1329334277_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Aasinkorva näyttää tässä paremmalta kuin luonnossa eli ei ole hääppöisessa kunnossa raukka minun puolen vuoden hoitokuurini jälkeen. Ja silti haaveilen kesäisestä kukoistavasta puutarhastani, vaikka en jaksa hoitaa neliön alueella oleviakaan :(

Nyt alkaisi olla aika vaihtaa mullat. Ostin syksyllä muutamia viherkasveja ja nyt osa niista on aika surkean näköisiä. Varsinkin saint paulia on niin lurpallaan kuin vain voi olla. Olen noudattanut erään tuttavan neuvoja, että multa saa kuivua ja sitten voi laittaa hanasta kuuminta mahdollista vettä altaaseen ja kukkarukan sinne. Luulen, että ohjeen antaja on kylläkin niitä tyyppejä, jotka eivät muka tee "mitään" ja kaikki kukoistaa. Minun santtu on ollut rutikuiva monta kertaa ja paikka on ollut vetoinen? ikkunalauta. Sitten se on saanut kuuman kylvyn. Ei oikein hyvältä näytä tällä hetkellä. Ihme jos se joskus vielä kukkii.

1329335223_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kukkarukka. Eipä kannattaisi oikein esitellä.

Olin monta vuotta ilman huonekasveja - kultaköynnöstä lukuun ottamatta - koska olin kesät poissa enkä jaksanut kysyä hoitajaa. Ovat ne kuitenkin aika olennaisia kotoisen tunnelman luomisessa, vaikka toisaalta huonosti hoidetut kasvit vievät feng shuit varmasti miinuksen puolelle. Joskus olin kesäloman ajan kasvinhoitajana yhdelle ystävälleni ja sen kuukauden aikana kerkisin kuolettaa ainakin yhden. Sen jälkeen olen sanonut tarjoavani halukkaille kukkien eutanasiaa. Kidutustahan se kylläkin on, janoon kuolevat raukat. Minun kasvini eivät kuole liikamärkyyteen.